zondag 23 november 2014

Zoektocht naar plooibare ring

Voor mijn schommel had ik een metalen plooibare ring nodig, net al de frisbee. Op het internet vond ik niet direct welk metaal het precies was. Bij pop-up tenten wordt vaak stokken uit glasvezel gebruikt, maar ook hierbij vond ik niet direct hoe ik hier apart aan kon raken. Ik ben dan wat gaan rondvragen bij mensen die nog tenten hadden liggen die kapot waren. Meestal hadden die tenten gewoon rechte stokken maar ik heb ook een kapot speelgoedtentje gekregen. 
Prinsessentent
De 2 ronde ringen die hier in zaten bleken perfect voor wat ik nodig had. De 'ringen' zijn eigenlijk een lange platte dunne lat verbonden in een ring met een stukje metaal (zie foto's hieronder). 

Na wat oefenen kon ik de ringen plooien zoals de frisbee. Ik heb dan wat rondgevraagd en bleek ze gemaakt was uit veerstaal. Je kunt dit ook gewoon apart kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten