maandag 15 december 2014

Ideeën voor het verbeteren van de schommel

Om mijn schommel te verbeteren zijn er 2 belangrijke elementen. De touwen mogen zich niet meer knellen rond de zittende persoon en het zitvlak wat verbreden (?) zodat het niet meer zo spant.

Ik had hierbij meerdere ideeën om deze problemen aan te pakken maar ik ben vooral in het IDC gaan experimenteren met verschillende oplossingen. Hierdoor kon ik het ter plaatse testen en indien niet goed aanpassen of overgaan naar mijn volgende idee. (zie volgend bericht)

Het belangrijkste idee die ik wou uittesten (om de touwen uit elkaar te houden), was om een lat (of 2) op een bepaalde hoogte te hangen (onder de ring of de lat als vervanging van de ring)  zodat de inkepingen aan de zijkant de touwen uit elkaar konden houden. Ik heb bewust niet gekozen voor gaten waardoor de touwen moeten omdat dit het opbergen (plooien van de ring) zeker zal bemoeilijken of zelf niet meer mogelijk maken.

Anderzijds ben ik gaan experimenteren om platen onder de schommel te bevestigen zodat er meer zitruimte zou ontstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten